Pomiędzy tym co powinna zawierać strona internetowa a co musi zawierać jest pewna przestrzeń. Absolutnym minimum jest wizytówka internetowa bazująca wyłącznie na stronie głównej. Jeśli jednak mamy na myśli skromną witrynę winna ona posiadać minimum jedną do trzech podstron, na których poza skąpymi treściami tekstowymi winny znaleźć się obrazy, bądź inne multimedia.
Zawartość witryny
Każda strona internetowa winna zawierać co najmniej kilka standardowych elementów. Przede wszystkim witryna musi mieć swój adres pod którym będzie dla użytkownika widoczna. Elementem podstawowym witryny jest treść ją wypełniająca. Standardem, który wciąż się sprawdza jest podstrona o firmie, czy też o mnie, oferta oraz kontakt. Menu może być bardziej rozbudowane o podstrony galerii, aktualności, historii, czy portfolio. Jeżeli jednak nie mamy się czym pochwalić i zapełnić wymienionych podstron treścią lepiej jest pozostać przy minimum strony głównej. Jednym z jej elementów jest tytuł witryny, który wskazuje na jej treść. Jeśli jest to strona firmowa, tytułem witryny winien być szyld firmy, czyli nazwa firmy, motto tudzież skrócony opis firmy.
Co powinna zawierać strona internetowa – Wygląd jest równie ważny
Istotną jest również szata graficzna, na którą składają się kolory, obrazy, multimedia. Należy jednak zachować umiar i równowagę pomiędzy treścią pisaną a graficzną. Nadmiar elementów graficznych może rozpraszać uwagę, spowalniać działanie witryny. Do szaty graficznej zaliczyć można menu, które pozwala nawigować na stronie i się zorientować w którym miejscu można znaleźć konkretne informacje. Przejrzystość witryny winna być podstawową zasadą. W przypadku mało skomplikowanych, prostych stron wystarczy jedna podstrona, bądź wyłącznie strona główna aby przekazać maksimum informacji w minimalistycznej formie. Skromna strona www nie musi być uboga w grafiki. Nie muszą być to zdjęcia, mogą być to proste do wykonania infografiki, wykresy, czy grafy. Szatę graficzną urozmaicić można poprzez wyróżnienie kolorem czy krojem czcionki, do czego nie jest nam potrzeby profesjonalny grafik.
Czytelny kontakt
Bardzo ważnym elementem każdej strony internetowej jest kontakt do administracji. Bez względu na to czy jest to witryna firmowa, blog czy sklep internetowy, witryna powinna posiadać wskazany kontakt, co najmniej mailowy pod którym użytkownik może nawiązać kontakt z właścicielem witryny. Publiczny kontakt wpływa na wiarygodność i zaufanie do strony. Oczywiście nie zaszkodzi wzbogacić witrynę o gotowy formularz kontaktowy.
Bezpieczeństwo i jakość
By poprawić renomę www warto zapewnić jej certyfikat bezpieczeństwa SSL oraz protokół bezpieczeństwa HTTPS. Jeżeli nie jesteśmy w stanie ich uzyskać warto na miarę możliwości zabezpieczyć dane na stronie przed ich przejęciem. Niewidocznym elementem witryny jest jakość serwera na którym jest umieszczona. Objawia się ona szybkością ładowania witryny, wczytywania treści jak i bezawaryjnym działaniem strony www non stop, bez przerw, błędów.