Domeny regionalne – kiedy to dobry wybór

Dzięki istnieniu domen regionalnych na rynku wiele adresów internetowych o tym samym przedrostku może działać w sieci korzystając z różnych końcówek, rozszerzeń jak np. mazowsze.pl. Czy bardziej szczegółowych jak bydgoszcz.pl Domena bezwzględnie winna być dobrze dopasowana do zawartości witryny, co tyczy się również domen regionalnych. Zastanówmy się nad tym, kiedy domeny regionalne okażą się słusznym wyborem.

Kluczowy wybór

Wybierając domenę dla swojej witryny mamy sporo możliwości. Warto rozważyć podstawowe opcje jak domena krajowa oraz regionalna. Domena regionalna to rodzaj subdomeny. Różnica pomiędzy portalami odsprzedającymi subdomeny jest taka, iż domeny wojewódzkie, miejskie są stabilne i nie znikną z rynku z dnia na dzień. Jakie zatem mamy możliwości? Przede wszystkim możemy wybrać domenę z końcówką com, pl czy eu. Możemy również zdecydować się na domenę regionalną. Zwykle nie o cenę chodzi, bowiem domeny zarówno pl jak i regionalne kosztują podobnie, zdarza się że można kupić domenę za symboliczna złotówkę. Wybór domeny regionalnej dla jednej firmy może być idealnym rozwiązaniem, dla innej firmy przeciwnie. Działając na rynku międzynarodowym, posiadanie domeny regionalnej z punktu widzenia marketingu jest nie na miejscu. Nie tylko o prestiż chodzi ale sam fakt łatwości zapisu. Podając adres witryny www cudzoziemcom może okazać się spora trudnością w przeciwieństwie do domeny z końcówką com lub pl.

Domeny regionalne – dla kogo przeznaczone

Jeśli zastanawiasz się czy domena regionalna będzie dobrym wyborem dla twojej firmy, zastanów się czy identyfikujesz się z lokalnym rynkiem. To właśnie firmy o ograniczonym zasięgu działania najczęściej korzystają z domen regionalnych, jak i firmy mocno związane z danym regionem, identyfikujące się z jego tradycją, kulturą itd. Przykładowo jeśli prowadzimy salon fryzjerski dla psów we Wrocławiu możemy zdecydować się na domenę regionalną. Po pierwsze podkreślimy w ten sposób lokalizację salonu, po drugie i tak nasza oferta jest skierowana do mieszkańców Wrocławia. Również dla firm o większych aspiracjach domena regionalna wcale nie musi oznaczać zamknięcia się na rynek spoza danego miasta, regionu.

domeny regionalne

Gdy konkurencja nas ubiegła

W przypadku nazw własnych może zdarzyć się iż domena, którą chcemy wykupić już istnieje i jest zarejestrowana przez inną firmę. W takiej sytuacji nie pozostaje nam nic innego jak wykupienie domeny regionalnej. Warto jednak zwrócić uwagę czy warto stawiać na taki adres internetowy, bowiem może on komplikować promocję strony www pod wieloma względami. Mimo wszystko taka opcja istnieje. Gdy chodzi o konkurencję zupełnie z innej branży i regionu jest to niegroźne zjawisko, o wiele gorzej gdy chodzi o nasza bezpośrednią konkurencję. Czasem zaś chodzi o odsprzedaż domeny. Szereg firm wykupuje potencjalnie wartościowe domeny licząc na zysk poprzez odsprzedaż. Jeśli nie jesteśmy gotowi uiścić opłatę za odkupienie domeny mamy opcję wykupienia taniej domeny regionalnej czy to z rynku pierwotnego czy również przez odkupienie. Niestety zdarza się że to działanie konkurencji sprawia, że mamy zabutelkowane domeny, które mogłyby nas interesować.

Promocja regionu

Regionalne domeny są świetną promocją regionu i firm z danego regionu, polecane są szczególnie branży turystycznej. Dzięki zawarciu w adresie strony www nazwy regionu np. podlasie od razu wiemy w jakim obszarze kraju funkcjonuje dany hotel. Patrząc na domeny nieco szerzej również końcówka eu czy pl są domenami regionalnymi bowiem odnoszą się do wybranego wycinka świata.

Alternatywna domena

Zakup domeny regionalnej może służyć jako domena alternatywna. W praktyce chodzi o to, że jedna firma wykupuje i promuje się pod wieloma adresami, w efekcie kierując z każdej domeny do jednej głównej strony www. W niektórych gałęziach rynku taka strategia może przysporzyć właściciela o sukces i doskonale się sprawdzić. Często przekierowanie użytkownika jest całkowicie niezauważalne przez internautę

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]