Jak napisać artykuł który będzie generował ruch z Google

Wiele osób zastanawia fenomen działalności Google pod kątem pozycjonowania treści w Internecie. Jak się okazuje wysoko pozycjonowana treść nie może być byle jaka. Jaka zatem powinna być? Jak napisać artykuł który będzie generował ruch z Google? Na te pytania nie ma jednoznacznej odpowiedzi gwarantującej sukces w Google. Jednak dzięki analizom i obserwacjom można wymienić co najmniej kilka cech jakie winien posiadać artykuł, by generował wspomniany ruch.

Unikalność oraz wartość merytoryczna tekstu

Priorytetem jest unikalność tekstu oraz jego wartość merytoryczna. Google premiuje treści wartościowe na podstawie zawartych słów kluczowych oraz ich wzajemnej implikacji. W tej kwestii wyszukiwarka jest bezlitosnym krytykiem, ponad miarę obiektywnym. O ile użytkownikom może się tekst podobać lub nie, co jest kwestią gustu, o tyle Google ocenia tekst mechanicznie. Oczywiście liczy się również poprawność językowa, stylistyka, jak i ciekawy styl przekazania informacji. Tekst musi być atrakcyjny zarówno dla robotów wyszukiwarki jak też realnego czytelnika.

Jeżeli przedmiot artykułu jest nietypowy, na który w sieci niewiele jest dostępnych informacji o wiele łatwiej jest pokonać konkurencję. Jednak gdy artykuł dotyczy zagadnień popularnych, powszechnych, artykuł musi być napisany w sposób interesujący na tyle, by właśnie ten artykuł internauta chciał przeczytać a nie podobny na innej stronie. Bardzo często w przypadku wyboru artykułu spośród wielu witryn oferujących opracowania na ten sam temat decyduje przystępność graficzna, chociaż znaczenie ma też poprawność i szybkość wczytywania się danych.Jak napisać artykuł który będzie generował ruch z Google

Preferencje czytelników

Preferencje czytelników są zróżnicowane, jednak statystycznie tekst w internecie nie powinien być dłuższy jak pięć tysięcy znaków. Z drugiej zaś strony tekst nie może być zbyt krótki. Treść artykułu winna być podzielona na tytuł, podtytuł oraz akapity. Najistotniejsze słowa, zagadnienia warto jest wytłuścić, a pomiędzy akapitami umieścić odstępy. Dla przejrzystości opracowania wprowadzić warto punktację. By tekst nie nudził warto jest dodać odnośniki do związanych tematycznie innych artykułów, raportów, analiz i zestawień. Warto zaprezentować opisywane zagadnienie w sposób graficzny poprzez graf, wykres czy infografikę.

A co z multimediami?

Jeśli tematyka sprzyja multimediom tekst wzbogacić jest dobrze zdjęciami lub krótką prezentacją, filmem. Jeżeli artykuł pisany jest na podstawie konkretnych źródeł dobrze jest je przywołać. To nie tylko poprawi wiarygodność tekstu, ale również wpłynie na wyższą notę Google. Na ruch z Google wpływ ma nie tylko sam tekst ale również forma publikacji internetowej, w tym opatrzenie tekstu obrazem, najlepiej podpisanym tytułem nawiązującym do treści artykułu. Podobnie jak sam tekst zdjęcie winno być autorskie.

Jak napisać artykuł który będzie generował ruch z Google?

Pisząc artykuł z zamiarem efektywności SEO możemy celowo zamieścić w nim kontrowersyjne tezy, czy wnioski zachęcające do reakcji czytelnika w postaci komentarza, czy wywołania dyskusji w grupie internautów na forum, w social mediach z przywołaniem naszego artykułu. Innym zabiegiem uatrakcyjniającym artykuł może być zadawanie pytań retorycznych i nie tylko. Forma swego rodzaju dialogu to coś rzadko spotykanego w sieci.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]