Jak stworzyć opis produktu pod SEO w sklepie internetowym

Opis produktu w sklepie internetowym pełni dwie funkcje jakże odmienne od siebie. Przede wszystkim ma funkcje sprzedażową, marketingową, ale również pełni funkcję treści wpływającej na pozycjonowanie sklepu. Jak połączyć obie funkcje? Nie jest to łatwe zadanie, gdyż z jednej strony opis musi być zwięzły, przejrzysty i atrakcyjny, z drugiej strony powinien zawierać określone słowa kluczowe, musi charakteryzować się stosowną długością, formą. Dziś opisujemy w jaki sposób stworzyć opis produktu pod SEO.

Opis na piątkę

Zacznijmy od tego, iż opis produktu musi być unikalny, następnie przejdźmy do sedna, czyli treści. Opis, jak sama nazwa wskazuje, powinien zawierać takie cechy jak wygląd produktu, czyli kolor, wielkość, cechy charakterystyczne, ale również właściwości jak posiadane funkcje, surowiec z jakiego produkt wykonano. W zależności od produktu istotne są cechy użytkowe, przykłady zastosowania, cechy szczególne, wyróżniające produkt na tle konkurencji, okres gwarancji, dostępność itp. Częstym błędem jest skupienie się na powierzchownym opisie, zbyt ogólnym, co może rodzić irytację potencjalnego kupującego. Pominięcie istotnych informacji może uniemożliwić zakup online lub spowodować zakup obarczony dużym ryzykiem zwrotu. Jako sprzedającemu nie chodzi nam przecież o to, by towary zakupione wracały do nas z powodu brakujących informacji w opisie.

opis produktu pod SEO

Opis produktu pod SEO

Oprócz tego by opis był ciekawy i wartościowy nie bez znaczenia jest spełnienie wymogów SEO. Zazwyczaj to właśnie ten element jest najtrudniejszy, bowiem pośród szeregu informacji z dbałością o zwięzłość i czytelność musimy wpleść określone słowa kluczowe. Co więcej, dla poprawnego funkcjonowania nie bez znaczenia jest kolejność i nasycenie tekstu wybranymi frazami SEO. Idealny opis produktu pisany wyłącznie z myślą o pozycjonowaniu będzie kiepskim opisem sprzedażowym i przeciwnie. Umiejętne pójście na kompromis pozwala zarówno sprzedać produkt, jak i go wypozycjonować. Wbrew pozorom dla SEO liczy się również forma tekstu czyli podział na akapity, nagłówki, dołączenie zdjęcia, odnośniki.

Uwiarygodnienie opisu

Uzupełnieniem opisu produktu są opinie o produkcie. Recenzje dodawane przez użytkowników mają coraz większż moc zarówno marketingową jak i SEO. Coraz więcej sklepów publikuje recenzje oferowanych produktów, oceny, czy też odsyła do materiałów rankingowych, porównywarek, filmów YT itp.

Inną formą uzupełnienia opisu produktu jest możliwość udostępnienia linku w mediach społecznościowych. Przybywa grup sprzedażowych, hobbystycznych i tematycznych, gdzie użytkownicy polecają, dyskutują, poszukują informacji i produktach. To świetna okazja by nasz sklep internetowy z produktem został podlinkowany poprzez udostępnienie na FB, Instagramie itd.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]