Jak zoptymalizować stronę WWW na WordPress

Optymalizacja strony www to ważny element w administracji witryny. Winna być przeprowadzana cyklicznie. Nawet jeśli nam, administratorom wydaje się, że witryna jest idealna, działa znakomicie, może okazać się że wymaga optymalizacji, chociażby z powodu dostępnych aktualizacji i kompatybilności z zewnętrznymi systemami z jakich korzysta. Dlatego w dzisiejszym artykule odpowiadamy na pytanie jak zoptymalizować stronę WWW.

Optymalizacja w WP

WordPress dobrze przemyślał kwestie optymalizacji i wziął pod uwagę by procedura ta była łatwa i przyjazna użytkownikom, którzy nie są webmasterami i zawodowcami. Optymalizacja to nic innego jak przyspieszenie działania, wczytywania się strony poprzez uporządkowanie danych, zminimalizowanie treści niepotrzebnych, aktualizację słów kluczowych itd. Celem optymalizacji jest zdobycie jak najlepszej pozycji w Google, jak też zapewnienie komfortowego korzystania z zasobów witryny z uwzględnieniem bezpieczeństwa danych.

Jak zoptymalizować stronę WWW

Jak zoptymalizować stronę WWW – Podstawowe elementy

Jeśli nasza witryna w WP nigdy nie była optymalizowana zacząć należy od sprawdzenia adresów witryny, opisu strony i wprowadzenia meta tagów. Jeżeli jednak optymalizacji dokonujemy kolejny raz zapewne w tym obszarze jest już wszystko uzupełnione poprawnie. Można ewentualnie wprowadzić kosmetyczne zmiany. Co zatem można i trzeba zmienić, by strona była jeszcze lepsza, szybsza? Przede wszystkim należy pilnować tak zwanych przyjaznych linków, które są gwarancją skutecznego pozycjonowania. Istotne znaczenie mają także opisy zdjęć i multimediów tytułem, meta tagami. Każda podstrona powinna zawierać oryginalny, niepowtarzalny meta opis. Można wspomóc się w tej kwestii wtyczkami do WP jak All in SEO.

Nie bez znaczenia jest też stworzenie mapy witryny w języku XML, która dla Google stanowi cenne źródło wiedzy o witrynie. Do jej stworzenia można się posłużyć wtyczką WP pod nazwa Google XML Sitemap. Dzięki wykorzystaniu gotowych narzędzi optymalizacja jest intuicyjna, przyjazna użytkownikowi, nie wymaga wiele wiedzy i unika błędów. Dość ważną rzeczą pod kątem optymalizacji jest dobór skórki WP. Winna być optymalna względem znaczników X(HTML) i CSS. Dla Google szybkość ładowania się witryny wyznacza jej pozycje i określa wartość.

Optymalizacja treści

Prócz działań czysto technicznych warto się zastanowić nad treścią witryny. Poza zmianą treści na unikalną, można ją odświeżyć skracając poszczególne fragmenty opisów, poszerzając kwestie warte uzupełnienia itd. Duża ilość treści nie sprzyja atrakcyjności witryny. Jeśli w danej chwili nie posiadamy aktualnych promocji można czasowo wyłączyć banery, okna pop up itd. Dodając aktualności i kolejne treści zawsze wprowadza się pewien chaos, który podczas optymalizacji można uporządkować i wyeliminować dostosowując treści do standardu. Tyczy się to także słów kluczowych, które mogą być w czasie zmienne. Jeżeli nasza witryna osiągnęła już najlepszą pozycję na dane słowa klucze, warto zmienić je na inne, na które w dalszym ciągu pozycja jest słaba. Wówczas nasycenie treści strony www słowami kluczowymi wymaga aktualizacji.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]