Nazwa domeny i jej wpływ na SEO

Nazwa domeny to kluczowy element strony internetowej, który nie powinien być przypadkowy. Zakładając stronę www winniśmy myśleć również o jej pozycjonowaniu – SEO.

Nazwa domeny – Znaczenie dla SEO

Wybór domeny ma ogromne znaczenie zarówno dla marketingu strony, jak również dla wyników SEO. Im adres witryny internetowej jest łatwiejszy, prostszy, krótszy i adekwatny do treści, zawartości, tym łatwiej pozycjonować stronę w Google. Oprócz treści domeny istotne znaczenie ma końcówka domeny, jej rozszerzenie. Chcąc pozycjonować stronę wyłącznie lokalnie, domena regionalna będzie trafionym wyborem. Jeśli, mając domenę regionalną, chcemy pozycjonować się bez ograniczeń geograficznych możemy natrafić na trudności. Wówczas domeny europejskie, czy też globalne pozycjonują się łatwiej. Mimo wszystko nie jest prawdą że Google domeny ze znacznikiem pl pozycjonuje lepiej w polskim internecie. Dla Google znacznik kraju nie ma większego znaczenia, a język w którym jest strona napisana.

Fakty i mity

W sieci a także pośród webmasterów krąży wiele mitów na temat domen i wpływu ich na pozycjonowanie. Jednym z takich mitów jest wiek domeny, który rzekomo poprawia pozycję w wyszukiwarce. Podobnym z mitów jest budowanie adresu strony na słowach kluczowych. Jak się okazuje w praktyce są to jedynie mity powtarzane i niewiele mającego wspólnego z realiami SEO. Oczywiście wykorzystanie słów kluczowych w domenie nie zaszkodzi, jednak współczesne algorytmy wyszukiwarki zminimalizowały znaczenie tego elementu. Co zatem jest faktem? Otóż bez wątpienia znaczenie ma marka, może być to hasło, nazwa firmy, nazwa marki, produktu itd. Im częściej pojawia się ona w sieci tym bardziej sprzyja pozycjonowaniu witryny o tej samej nazwie. Tzw. branding signal jest niezmiernie ważny, mimo iż wciąż traktowany po macoszemu. Bez wątpienia atrakcyjny adres internetowy wpływa na zainteresowanie stroną i klikalność witryny.

Bezpieczeństwo witryny

Poza nazwą znaczenie dla SEO ma certyfikat SSL i jego poziom, jaki widoczny jest w domenie poprzez https://. Domeny z kluczem zabezpieczeń są przez Google premiowane i obdarzone większym zaufaniem. To jedynie jeden z elementów wpływających na SEO ale jednak. Dbając o takie drobiazgi możemy finalnie poprawić pozycję i obniżyć koszty pozycjonowania. Podobne znaczenie ma historia domeny. O wiele łatwiej jest zadbać o należyte SEO z domeną o pozytywnej opinii w sieci, nie będącej na żadnej czarnej liście, nieblokowanej nigdy itd. Tym samym odkupując domenę z rynku wtórnego winniśmy sprawdzić jej reputację i historię, która może utrudniać późniejszą renomę.

Inne cechy domen a SEO

Wbrew pozorom znaczenie może mieć także fakt iż jesteśmy właścicielami wielu domen. To znak dla wyszukiwarek że domena może być domeną spamerską. Inną cechą negatywnie wpływająca na SEO może być użycie znaków polskich w nazwie. Trudniej są indeksowane podobnie jak witryny oparte na sub-domenach. Podsumowując rodzaj domeny ma wpływ na SEO, może ułatwiać pozycjonowanie jak i utrudniać prace nad SEO.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]