Przegląd przydatnych narzędzi dla copywriterów

Bycie copywriterem w XXI wieku wciąż nie jest łatwym zadaniem. Pisanie treści na potrzeby stron www, sklepów internetowych, blogów itp. wymaga tzw. lekkiego pióra, jak również posługiwania się poprawną polszczyzną. O ile własny styl to coś nieuchwytnego, to ortografia, gramatyka, interpunkcja są jak najbardziej sprawdzalne. By uniknąć błędów warto mieć zawsze pod ręką słownik, nie tylko ten ortograficzny, ale i słownik synonimów, czy zapożyczeń. Poniżej przedstawiamy przegląd przydatnych narzędzi dla copywriterów.

Umiejętności twórcy treści

Nie od dziś wiadomo, iż łatwiej jest napisać artykuł na temat znany, w tematyce w której czujemy się swobodnie, posiadamy rozeznanie i określone doświadczenie. Stąd też wielu copywriterów specjalizuje się w konkretnych tematach, branżach, inni zaś oferują usługi copywritingu na każdy temat. Pisanie na każdy temat to ogromne wyzwanie, czasem bywa bardzo ciekawe, jednak i czasochłonne. Nie zawsze jest to łatwe zadanie, gdy tematyka zlecenia dotyczy spraw, o których nigdy nie słyszeliśmy, niewiele dostępnych jest w sieci informacji na ten temat itp.

Każdy copywriter chcąc pisać dobre teksty i tworzyć odpowiedni content musi po troszku być polonistą, językoznawcą, marketingowcem, specem od SEO, fachowcem w niemal każdej dziedzinie. Oczywiście istnieje szereg narzędzi, które pracę copywritera ułatwiają. Nieocenioną pomocą jest sam w sobie Internet, w którym można szybko i stosunkowo łatwo znaleźć inspiracje na artykuł, znaleźć konkretne informacje niezbędne do zapoznania się z tematem itp. Ponadto w sieci znajdziemy także platformy, takie jak Hemingway, dzięki której sprawdzimy tekst pod względem skomplikowania zdań, zwrotów, ilości znaków. Podobnym działaniem odznacza się analizator tekstu wordcounter.net.

Przegląd przydatnych narzędzi dla copywriterów

Przegląd przydatnych narzędzi dla copywriterów – Warsztat copywritera

Dla uprzyjemnienia pracy wykorzystać warto Noisily, aplikację pozwalającą na odsłuchanie dźwięków pobudzających wyobraźnię i sprzyjających skupieniu. Jeśli potrzebujemy skupienia możemy skorzystać z aplikacji blokującej media społecznościowe, które bez wątpienia są rozpraszaczami w pracy. Czysto technicznym wsparciem copywritera jest darmowy pakiet OpenOffice, bez którego nie powstałby żaden artykuł. Równie niezbędnym jest oprogramowanie korekty ortograf.pl, dzięki któremu tekst możemy sprawdzić pod kątem językowym. Niestety niektóre konstrukcje program wychwytuje jako błędy, mimo iż są poprawne. To świetne narzędzie do sprawdzenia nasycenia tekstu słowami kluczowymi. Nieco innym programem do tego celu jest SEObook, jak też KeyWord Density Analyzer. Pomocnym narzędziem może okazać się Plagiator, aczkolwiek nie kopiując tekstów nie należy obawiać się o stworzenie plagiatu. O wiele bardziej przydatnym jest CopyScape. Program ten pomaga w sprawdzeniu, czy ktoś inny nie wykorzystał napisanego przez copywritera tekstu bez jego wiedzy.

Pisanie tekstów na każdy temat

Pisanie tekstów na zlecenie ma swoje wady i zalety. W odróżnieniu od pisarza, copywriter nie musi być twórcą treści pod kątem jej fabuły, bowiem temat jest z góry zadany. Owszem jest twórcą od strony formy, ubrania tematu w słowa. Jest to zadanie dla jednych prostsze, dla innych jeszcze bardziej złożone. Opracowanie tematu wymaga zebrania materiałów, wiedzy i przygotowania treści zgodnie z wytycznymi zamawiającego. Przede wszystkim istotna jest unikalność treści, ale i oryginalny styl. Oczywiście wiele zależy od wymagań i tego na jakie potrzeby tekst jest pisany. Zupełnie inaczej copywriter podchodzi do pisania tekstów na potrzeby SEO, które bardziej premiują technikę pisania, a zupełnie inaczej do pisania tekstów sprzedażowych, czy edukacyjnych, informacyjnych dla użytkownika. Proste teksty na luźne tematy, pisane językiem potocznym to najpopularniejsze artykuły blogowe, jednak poza nimi copywriterzy zajmują się również pisaniem treści stron internetowych, poradników, e-booków, opracowywaniem treści folderów reklamowych itd.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]